یکی از اصلی ترین دغدغه های اکثر خانم ها، داشتن پوستی زیبا و شفاف است چرا که پوست صورت می تواند تاثیر چشمگیری در زیبایی ظاهر شما داشته باشد.

اکثر افراد برای داشتن پوستی درخشان به دنبال درمان های طولانی مدت و استفاده از کرم ها و محلول های شیمیایی هستند، در حالی که رعایت چند نکته ساده شما را از هر گونه داروی شیمیایی بی نیاز می کند.

در مقاله مراقبت از پوست صورت به روش کره ای ها، برخی از این راه ها را بررسی کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا برخی دیگر از راز های داشتن پوستی زیبا را با شما در میان بگذاریم.

آب کافی بنوشید

نوشیدن آب کافی از آن دسته توصیه هایی است که معمولا نادیده گرفته می شود. در صورتی که آب مورد نیاز بدن خود را تامین نکنید، پوست شما دچار کم آبی می شود. توجه کنید که کم آبی با خشکی تفاوت دارد. یکی از انواع پوست ها، پوست خشک است که نیاز به برخی مراقبت ها دارد، ولی پوست کم آب پوستی است که دچار مشکل شده و باید درمان شود.

برای پیشگیری از بروز این مشکل، باید روزانه ۸ لیوان آب بخورید. در صورتی که در روز تایم زیادی را در معرض آفتاب قرار می گیرید، به بیشتر از ۸ لیوان آب نیاز دارید. به جای آب می توانید از آب میوه و آب سبزیجات نیز استفاده کنید. دقت کنید که چای و نوشیدنی های کافئین دار جایگزین خوبی برای آب نیستند و به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

مراقبت از پوست صورت

پوستتان را بشویید

یکی دیگر از راه های مراقبت از پوست صورت، شستشوی مرتب و روزانه آن است. استفاده از مواد آرایشی و قرار گرفتن در معرض انواع آلودگی ها، باعث جذب انواع میکروب ها به پوست می شوند. بنابراین بهتر است هر شب قبل از خواب پوست خود را بشویید. توجه کنید که شستشوی پوست را با ملایمت انجام دهید. هدف ما از شستشو تنها پاک کردن پوست از انواع آلودگی هاست. قرار نیست با یک شستشوی ساده، میکروب ها و باکتری های موجود در منافذ پوست از بین بروند.

برای خشک کردن پوست نیز به هیچ عنوان حوله را روی پوست خود نکشید. این کار باعث التهاب و قرمزی پوست می شود. برای این کار بهتر است تنها حوله را روی پوست گذاشته و بردارید. اگر پوست شما همچنان مرطوب بود، اجازه دهید به مرور زمان خشک شود.

همچنین توجه داشته باشید که اگر قرار است به آرایشگاه بروید از حوله یکبار مصرف استفاده کنید.

در معرض نور آفتاب قرار نگیرید

هرچند نور خورشید یکی از راه های ترشح هورمون سروتونین و افزایش حس شادی و خوشحالی است، اما قرار گرفتن در معرض نور آفتاب برای مدت طولانی، می تواند مشکلاتی را از قبیل التهاب، خشکی پوست، به وجود آمدن چین و چروک و لکه های پوستی به وجود آورد.

سعی کنید برای مدت طولانی زیر  نور مستقیم آفتاب قرار نگیرید. ولی اگر به هر دلیلی مجبور به این کار شدید، حتما از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *