چگونه روغن کمتری مصرف کنیم؟

استفاده ی زیاد از روغن به دلیل چربی های مضرری که دارد دشمن سلامتی و بدن انسان است اما شاید حذف این ماده ی پر ضرر از سبد غذایی خانواده کار چندان آسانی نباشد به علاوه اینکه معمولا غذاهایی که پر روغن طبخ می شوند طرفداران بیشتری دارند تا غذاهای آب پز و … اما با همه ی این تفاسیر لازم است که به عنوان یک خانم خانه دار سعی کنید تا حد امکان روغن کمتری مصرف کنید و غذاهای سالم تری را در خانه طبخ کنید اما مساله اصلی اینجاست که چگونه روغن کمتری مصرف کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا نکاتی را به شما یادآور شویم که رعایت آن ها با کاهش مصرف روغن در آشپزی می تواند نقش مهمی در سلامت شما و اعضای خانواده تان داشته باشد پس با ما همراه باشید.

۱- ترجیحا سعی کنید از ظروفی استفاده کنید که نیاز به روغن کمتری دارند، استفاده از ماهیتابه های رژیمی می تواند پیشنهاد خوبی باشد.

۲- سعی کنید تا حد امکان غذاها را به جای سرخ کردن کبابی کنید. مواد غذایی کبابی شده قطعا به اندازه ی غذاهای سرخ شده لذیذ هستند، چه بسا بیشتر!

۳- برای اینکه غذای شما سالم باشد حتما از روغن مخصوص استفاده کنید، یعنی برای سرخ کردن غذاها از روغن مخصوص پخت و پز و سالاد استفاده نکرده و از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید.

۴- پس از سرخ کردن غذاها حتما آن ها را بر روی یک دستمال قرار دهید تا روغن اضافه ی آن گرفته شود. اما چگونه روغن زیاد غذا را بگیریم و بهترین روش چیست؟

برای این کار از دستمال کاغذی استفاده نکنید! در صورت گرفتن روغن غذا با دستمال کاغذی, ممکن است پرزهای دستمال به غذا چسبیده و این خود باعث ناسالم شدن غذای شما می شود، بهتر است برای انجام این کار از پد جاذب روغن استفاده کنید، دستمال های جذب روغن علاوه بر بدون پرز بودن حرارت بالای غذا باعث به وجود آمدن فعل و انفعالات شیمیایی در آن ها نشود.

۵- در تهیه ی کتلت و … به جای استفاده از زرده ی تخم مرغ از دو عدد سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

سرخ کردن غذا با روغن کمتر

۶- برای اینکه بادمجان در هنگام سرخ کردن روغن کمتری ببرد آن را از قبل پوست گرفته و درون ظرفی از آب و نمک قرار دهید و سپس با قلمو کمی سفیده ی تخم مرغ روی آن بزنید.

۷- در هنگام سرخ کردن سیب زمینی می توانید از ظرف کوچک تری استفاده کنید تا سیب زمینی در حجم بیشتری از روغن شناور بوده و سریع تر سرخ شوند اما به خاطر داشته باشید که حتما پس از سرخ کردن روغن اضافی آن ها را بگیرید.

۸- می توانید از به جای خرید و استفاده از دستگاه سرخ کن که نیاز به مقدار زیادی روغن دارد از دستگاه های هواپز که در واقع سرخ کن های بدون روغن هستند استفاده کنید این دستگاه ها برای سرخ کردن سیب زمینی، مرغ و … بسیار مناسب بوده و تنها نیاز به مقدار کمی روغن در حد یک الی دو قاشق دارند.

۹- از تابه های سالم جهت سرخ کردن مواد غذایی استفاده کنید. تابه هایی که کف آن ها خراب شده باشد نیاز به روغن بیشتری دارند.

۱۰- برای اینکه هم روغن کمتری مصرف کنید و هم همه ی موادتان به روغن آغشته شود می توانید آن رو بر روی مواد اسپری کنید.

همچنین مطالعه ی مطلب مصرف غذاهای سرخ شده چه بلایی سرتان می آورد نیز می تواند برای شما مفید باشد.

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *