پاك كردن لكه خون خشك شده از ملحفه

پاک کردن لکه خون از ملحفه! یکی از کارهایی که قطعا دل خوشی از آن ندارید! دیدن لکه ی خون روی ملحفه ی تمیز تختخواب و تشک شما قطعا منظره ی خوشایندی نیست اما به هر حال ممکن است با آن روبرو شوید. این مساله خصوصا در مواردی که از فرد بیماری در منزل نگهداری می کنید می تواند بیشتر شما را دچار چالش کند در چنین شرایطی بهترین راه استفاده از زیرانداز بیمار است.

اما در این جا روش هایی برای پاک کردن لکه خون از ملحفه و همینطور لکه خون خشک شده را با شما به اشتراک می گذاریم.

هر چند که اگر ملحفه ی شما سفید باشد می توانید برای پاک کردن لکه از وایتکس استفاده کنید اما ملحفه های رنگی و طرحدار کار شما را سخت خواهند کرد.

چگونگی پاک کردن لکه خون از ملحفه

قدم اول: زود دست به کار شوید

این مساله در رابطه با هر لکه ای و روی هر نوع پارچه ای صدق می کند: هر چه زودتر برای تمیز کردن لکه اقدام کنید احتمال پاک شدن و آسیب به پارچه کمتر است، بنابراین با دیدن لکه ی خون اولین کاری که باید انجام دهید این است که ملحفه ها را جدا کنید.

اگر زود دست به کار شوید و به محض دیدن لکه با استفاده از آب سرد و یک شوینده معمولی آن را بشویید احتمالا نیازی به انجام مراحل بعدی نخواهید داشت اما در هر صورت ممکن است به هر دلیل نتوانید همان لحظه اقدام به تمیز کردن کنید.

روش هایی برای پاک کردن لکه خون خشک شده از ملحفه

قدم اول: حوله ی سرد

یک حوله یا دستمال میکروفایبر بردارید، آن را زیر آب سرد خیس کنید و به آرامی روی لکه بکشید.

توجه کنید که آب حتما سرد باشد، آب داغ به جای پاک کردن لکه آن را تثبیت خواهد کرد.

قدم دوم: خیساندن

ملحفه یا قسمتی از ملحفه که خونی شده است را در به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید. برای این کار می توانید از یک لگن استفاده کرده یا راه آب روشویی را مسدود کنید و ملحفه را در آن بخیسانید.

قدم سوم: لکه بر

اولین لکه بری که ممکن است به ذهنتان برسد قطعا وایتکس است. اگر ملحفه سفید بود می توانید از همان ابتدا از وایتکس استفاده کنید اما در مورد ملحفه های رنگی چطور؟

محصولاتی با عنوان لکه بر پارچه در بازار موجود هستند که به رنگ پارچه نیز آسیبی نمی رسانند اما قبل از استفاده حتما دستور العمل روی بسته بندی را مطالعه کرده و لکه بر را روی قسمت کوچکی امتحان کنید تا مطمئن شوید آسیبی به آن نمی رساند.

لکه برها از جمله محصولاتی هستند که مانند وایتکس، مایع ظرفشویی و انواع تمیز کننده ها باید در منزل شما موجود باشند تا در صورت نیاز در سریع ترین زمان ممکن بتوانید لکه ها را از بین ببرید.

توجه داشته باشید که برخی از لکه برها تنها زمانی اثر گذار هستند که پارچه را نشسته باشید به عبارتی باید در اولین مرحله از آن ها استفاده کنید تا تاثیر گذار باشندف بنابراین همانطور که گفتیم ابتدا دستورالعمل استفاده از محصول را مطالعه کنید.

اگر لکه بر ندارید نگران نباشید شما می توانید از لکه بر های طبیعی استفاده کنید که در انتهای این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت.

قدم چهارم: شست و شو با ماشین لباسشویی

پس از همه ی این ها نوبت به ماشین لباسشویی می رسد،فراموش نکنید که در هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی درجه ی آب را روی سرد تنظیم کنید تا اگر احیانا رد لکه بر روی پارچه باقی مانده شست و شوی ماشینی به از بین رفتن آن کمک کند.

در کنار آب سرد می توانید از یک شوینده ملایم و معمولی نیز استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: بهترین دما برای شستن لباس چند درجه است؟

قدم پنجم: خشک شدن

هنگامی که شست و شو به پایان رسید اجازه دهید ملحفه ها در هوای آزاد خشک شوند، ماندن آن ها به صورت خیس در ماشین لباسشویی یا در جای گرم و بدون تهویه خود می تواند باعث ایجاد لکه شود.

انواع لکه بر های طبیعی برای پاک کردن لکه خون خشک شده از ملحفه

پاک کردن ملحفه خونی

هر چند که داشتن لکه بر یا وایتکس در خانه ضروری است اما در هر صورت ممکن است ملحفه های شما خونی شده باشد و برای پاک کردن لکه خون خشک شده از ملحفه لکه بر در دسترس نداشته باشید، اما چاره چیست و از چه موادی می توانید به عنوان جایگزین استفاده کنید؟

آب لیمو:

اسید موجود در آب لیمو می تواند به از بین بردن لکه های خون کمک کند. به سادگی ملحفه ها را در آب خیس کنید، آب لیمو را روی لکه بمالید و با آب سرد بشویید. در صورت لزوم مراحل را تکرار کنید.

پاک کردن لکه خون با لیمو

سرکه سفید:

سرکه سفید را روی لکه بریزید و ملحفه ها را به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد خیس کنید.

سرکه برای پاک کردن لکه خون

آب نمک:

گاهی اوقات، پاک کننده های شیمیایی می توانند به پارچه های ظریف آسیب برسانند. توصیه می کنیم در این شرایط پارچه را با آب نمک تمیز کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک فنجان آب سرد را با یک قاشق چایخوری نمک ترکیب کنید. با استفاده از یک حوله مرطوب، محلول را به آرامی روی لکه بکشید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

پاک کردن لکه خون با نمک

جوش شیرین:

این ماده در دسترس و خانگی فقط برای تهیه کیک کاربرد ندارد! اگر آب لیمو و جوش شیرین را به نسبت ۲ به ۱ ترکیب کنید یک لکه بر موثر خواهید داشت.

محلول را به آرامی روی لکه بمالید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس با آب سرد بشویید.

در روش دیگر می توانید با استفاده از نشاسته ذرت، جوش شیرین و آب یک خمیر درست کرده، آن را روی لکه بمالید و به آرامی با یک دستمال شستشو دهید. سپس ملحفه را در آفتاب قرار دهید و بگذارید کاملا خشک شود و بعد آن را شسته و در صورت نیاز مراحل را تکرار کنید.

آمونیاک:

آمونیاک را با آب مخلوط کرده و روی لکه بریزید سپس با آب سرد و مواد شوینده ملایم بشویید.

نوشابه:

این نوشیدنی گازدار چیزی بیش از یک خوراکی خوشمزه است و حتی می تواند با لکه های خون مبارزه کند! به سادگی لکه را برای چند ساعت در نوشابه خیس کنید و بگذارید مواد شیمیایی موجود در آن لکه را از بین ببرد سپس ملحفه ها را با آب سرد بشویید.

اگر لکه ی خون به تشک تخت رسیده باشد چگونه آن را پاک کنیم؟

اگر لکه ی خون به تشک رسیده باشد و تنها بخواهید اثر آن را از بین ببرید می توانید در صورت سفید بودن تشک از کمی وایتکس استفاده کنید. مقدار کمی وایتکس را روی یک دستمال یا مسواک بریزید و به آرامی روی لکه بزنید و اجازه بدهید بماند سپس با استفاده از یک دستمال و آب سرد اثر آن را پاک کنید.

چنانچه وایتکس در دسترس نداشتید یا تشک شما رنگی بود نیز از پاک کننده های طبیعی که در بالا ذکر شد استفاده کنید.

محصولات مرتبط:

حوله یکبار مصرف بسته ۱ عددی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف حوله یکبار [...]

ملحفه رولی

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف روبالشی یکبار مصرف زیرانداز پارچه ای ضد آب حوله یکبار مصرف ۵ عددی ملحفه [...]

روبالشی یکبار مصرف

محصولات مشابه ست ملحفه و روبالشی یکبار مصرف حوله یکبار مصرف ۵ عددی زیرانداز پارچه ای ضد آب ملحفه رولی یکبار مصرف [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

6 نظرات در مورد;پاک کردن لکه خون خشک شده از ملحفه با روش های خانگی

  1. برای از بین بردن لکه خون روی ملحفه اگه پارچه خیلی قدیمی و کهنه باشه بهتره از یکی از روش ها استفاده کنید فقط چون ممکنه پاره بشه و آسیب ببینه

  2. سلام من لکه خون روی ملحفه بالشتم بود بعد درش اوردم که با وایتکس بشورم دیدم که بالشتم هم لکه داره و ملحفه بالشت صورتیه چیکار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *