نکاتی برای نگهداری گیاهان آپارتمانی

اگر به تازگی به نگهداری از گل ها و گیاهان آپارتمانی علاقه مند شده اید رسیدگی به آن ها شاید برایتان کمی دشوار به نظر برسد با این حال تمام گیاهان نیازی به مراقبت مداوم ندارند و تنها باید آبیاری آن ها را به خاطر بسپارید.

تعداد کمی از گیاهان آپارتمانی وجود دارند که نگهداری از آن ها چندان دشوار نیست و تنها هنگامی لازم است دست به کار شوید که احتیاج به هرس دارند.

در ادامه به نکات نگهداری از گیاهان آپارتمانی اشاره خواهیم کرد اگر به نگهداری گلدان در خانه علاقه دارید خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی بسته به نحوه ی رشد و تغییراتی که در فصول مختلف دارند نیاز به آبیاری متفاوتی دارند، توجه داشته باشید که بهتر است بر اساس نیاز گیاه آن را آبیاری کنید و نه صرفا یک برنامه ی تقویمی مشخص. به طور کلی گیاهانی که در خاک با زهکشی مناسب و در گلدان متناسب رشد می کنند بایستی زمانی آبیاری شوند که ۱/۲ تا ۱ اینچ بالای خاک خشک شده باشد.

کاکتوس ها و ساکولنت ها به آب کمتری نیاز داشته اما گیاهان گلدار معمولا کمی بیشتر به آب نیاز دارند. آبیاری بیش از حد یکی از شایع ترین علل از بین رفتن گیاهان آپارتمانی است.

اگر مطمئن نیستید که چه مقدار باید آبیاری کنید بهتر است کمتر آب بدهید تا اینکه بیش از اندازه آن ها را سیراب کنید.

آبیاری گیاهان آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی را به صورت دوره ای کود دهید

میزان کوددهی به گیاهان به سرعت رشد و سن گیاهان بستگی دارد، اکثر گیاهان آپارتمانی در بهار و تابستان یک جهش رشدی را تجربه می کنند و این موقعیت بهتر زمان کوددهی به آن هاست در طول روزهای کوتاه پاییز و زمستان، اکثر گیاهان آپارتمانی به کود زیادی نیاز ندارند. برای آگاهی از نحوه ی استفاده از کودها بهتر است طبق دستورالعمل نوشته شده بر روی بسته بندی آن ها عمل کنید.

در کوددهی نیز مانند آبیاری باید از افراط کردن خودداری کنید کود دادن بیش از حد می تواند ریشه گیاهان را بسوزاند و رشد آنها را متوقف کند.

در صورت نیاز، گیاهان آپارتمانی را تکثیر کنید

گیاهان آپارتمانی معمولا پس از مدتی ریشه های جدید تشکیل داده و کاندید خوبی برای قلمه زدن هستند کافیست آن ها را جدا کرده و برای مدتی در آب قرار دهید پس از مدتی می توانید آن ها را در گلدان جدید بکارید.

به حجم گیاهان متناسب با گلدان توجه کنید

همانطور که گفتیم گیاهان پس از مدتی ممکن است احتیاج به قلمه زدن داشته باشند بهتر است به این موضوع توجه کنید زیرا چنانچه حجم گیاه شما متناسب با گلدان نباشد ممکن است به آن آسیب وارد شود.

گرد و غبار را از گیاهان پاک کنید

ظاهر تمیز گیاهان می تواند زیبایی آن ها را دو چندان کند از آن جایی که پس از مدتی گرد و غبار بر روی برگ ها جمع می شوند بایستی آن ها را تمیز کنید برای این کار باید از یک دستمال بسیار نرم استفاده کنید که به برگ های لطیف گیاهان آسیب وارد نکند.

لطافت دستمال بسیار مهم است برای این کار از دستمالی به لطافت دستمال کاغذی استفاده کنید، دستمال جادویی بهترین گزینه برای این کار است، این دستمال ها بسیار لطیف بوده و مزیت آن این است که قابل شستشو می باشند.

علاوه بر این شما می توانید از دستمال های جادویی برای نظافت منزل نیز استفاده کنید.

تمیز کردن برگ گیاهان

مطلب پیشنهادی: نکات خانه داری تمیز کاری: ۵ قسمت از خانه که فراموش می کنید تمیز کنید.

هرس کردن را فراموش نکنید

شما می توانید در هر زمانی از سال هرس کردن را انجام دهید اما زمان طبیعی آن فصل پاییز است.

گل های پژمرده را جدا کنید

هر زمانی که گل های پژمرده در گلدان خود دیدید باید آن ها را از گیاهان جدا کنید، برگ های زرد، قهوه ای و پژمرده را می توانید به سادگی با دست یا با استفاده از قیچی جدا کنید تا هم ظاهر زیباتری داشته باشد و هم از به وجود آمدن آفت و پخش شدن آن جلوگیری شود.

رسیدگی به گیاهان

آفات را کنترل کنید

معمولا گیاهان آپارتمانی ممکن است پس از مدتی دچار آفت شوند، درمان به موقع آفت را فراموش نکنید و برای از بین بردن آن با یک متخصص مشورت کنید. ممکن است لازم باشد از گیاهان هفته ای یکبار به مدت یک ماه یا بیشتر برای رهایی از آفت ها مراقبت کنید.

در موارد شدید، ممکن است لازم باشد گیاه خود را مجددا در خاک تازه و یک ظرف تمیز بکارید.

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال اقتصادی دو قلو

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

دستمال جادویی پرسان پلاس

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس ورقه ای دستمال جادویی کوچک دستمال سفره جادویی پرسان [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *