نگهاری خودرو در تابستان

امروز در مورد نکات محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب، تابستان و فصول گرم سال صحبت می کنیم. گرما و سرمای زیاد بر روی تمام اجزای تشکیل دهنده خودرو تاثیر گذار است و نگهداری خودرو در تابستان برای شمایی که به خودروی خود اهمیت می دهید ضروری است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که به شدت بر روی خودروی خود حساس هستند احتمالا نگران این هستید که نکند رنگ و بدنه ی ماشین شما در گرمای طاقت فرسای تابستان آسیب ببیند. اگر پارکینگ ندارید و مجبور هستید ماشینتان را در خیابان یا حیاط پارک کنید این نگرانی بیشتر خواهد بود. اما بیایید ببینیم چگونه می توان از رنگ خودرو در برابر آفتاب مخافظت کرد؟


محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب و فصل تابستان

اگر رنگ خودرو را چیزی شبیه پوست انسان در نظر بگیریم باید بدانیم چه چیزهایی آن را تهدید می کند. البته تهدیدهایی که برای رنگ خودرو وجود دارد الزاما به تابش نور مستقیم خورشید باز نمی گردد و موارد دیگری هم وجود دارد، مواردی مانند باران های اسیدی، فضولات پرندگان، شیره برخی درختان که مواد اسیدی دارند؛ بنابراین در این فصل بهتر است سطح خودروی خود را تمیز نگه داریم. برای محافظت از رنگ خودروی خود در برابر آفتاب به موارد زیر دقت کنید:


پارک کردن در سایه

برای محافظت از رنگ خودرو در تابستان حتما از سایبان استفاده کرده و خودرو را در سایه پارک نمایید، در این فصل خورشید اوج می گیرد و نور آفتاب تابش تقریبا ۷۰ درجه ای دارد. رنگ خودرو ترکیبی از مواد شیمیایی گوناگون است که تحت تاثیر اشعه های ماورای بنفش خورشید عمر مفید خود را از دست می دهد.


استفاده از چادر ماشین

استفاده از چادر ماشین از گذشته بسیار رایج بوده است و اگر به هر دلیل مجبور هستید در آفتاب یا محلی که پر گرد و غبار است پارک کنید گزینه ی خوبی است اما توجه داشته باشید که برخی چادرها به طور مثال چادرهای پلاستیکی در هنگام استفاده خود باعق ایجاد خط و خش های ریز روی بدنه می شود علاوه بر این تابش آفتاب به چادرهای پلاستیکی باعث آزاد شدن گازهای شیمیایی می شود که بر روی بدنه خودرو تاثیر منفی دارند.

از چادرهایی که لایه میانی آن ها پنبه است استفاده کنید.

نگهداری خودرو در تابستان


محافظ رنگ نانو

امروزه انواع و اقسام محصولات مراقبت از خودرو در بازار وجود دارند که شاید حتی در هنگام خرید برای شما گیچ کننده باشند. محافظ رنگ خودرو نانو یکی از راه حل ها برای نگهداری خودرو در فصل تابستان است.

محافظ رنگ به نوعی یک پوشش نانو برای خودرو است که رنگ خودرو را در مقابل شرایط جوی، آفتاب و … محافظت می کند.


تمیز نکردن خودرو با دستمال خشک

با توجه به اینکه در فصل گرم سال گرد و غبار زیادی روی خودرو می نشیند، حواستان باشد که برای تمیز کردن خودروی خود، از دستمال خشک استفاده نکنید، زیرا کشیدن دستمال خشک روی خودرویی که گرد و غبار زیادی روی آن نشسته است مثل سمباده کشیدن روی رنگ خودرو است و باعث می شود ضخامت رنگ خودرو کمتر و کمتر شود. برای تمیز کردن ماشین بهتر است از دستمال خودرو مناسب همراه با کمی آب استفاده کنید.


عدم شستشو با فشار بالای آب

یکی از موارد مهمی که به منظور محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب باید رعایت کنید عدمم شستشو با فشار آب بالاست. شستشوی بدنه خودرو با فشار آب مستقیم در این فصل باعث بالا رفتن دمای آب موجود روی سطح رنگ شده و به آن آسیب می زند.

شستن خودرو در تابستان


سریع خشک کنید

خودرو را پس از شستشو بلافاصله و با دقت خشک نمایید یا از دستمالی هایی که بدون نیاز به آب هستند استفاده نمایید که با یکبار آغشته شدن به آب تمام سطح خودرو را پوشش داده و آب بسیار کمی را بر روی بدنه بر جای می گذارد؛ دستمال جیر خودرو پرسان از این دست محصولات می باشد.

این دستمال ها در واقع همان دستمال هایی هستند که در کارواش ها نیز از آن ها استفاده می شود.

خوب است بدانید آسیب هایی که برای رنگ خودرو وجود دارد بر روی رنگ متالیک بسیار کم اثرتر است، زیرا رنگ متالیکی لایه ای از کیلر دارد که مانع آسیب رسیدن به رنگ خودرو می شود. نکته دیگر اینکه از آنجایی که رنگ های تیره همیشه نور خورشید را بیشتر به خود جذب می کنند؛ بنابراین رنگ های تیره در برابر نور خورشید مقاومت کمتری نسبت به رنگ های روشن دارند و آسیب های بیشتری متحمل می شوند.


تمیز کردن مستمر

گرد و غباری که بر روی خودرو می نشیند تدر میزان گرمایی که به بدنه جذب می شود تاثیر گذار است بنابراین نگذارید ماشینتان آنقدر کثیف شود که دیگران بتوانند روی آن یادگاری بنویسند! از یک دستمال خودرو یا اسفنج خیس برای تمیز کردن استفاده کنید و همانطور که گفتیم زود خشک کنید.

محافظت از رنگ خودرو در برابر آفتاب کار چندان سختی نیست اگر نگذارید ماشین بیش از حد کثیف شود تنها یک دستمال خودرو و کمی آب برای تمیز کردن کفایت می کند.

محصولات مرتبط:

دستمال جیر

محصولات مشابه دستمال جیر خودرو دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال جادویی کوچک دستمال جیر پرسان «Synthetic suede cloth» از مهمترین قابلیت [...]

دستمال جیر خودرو

محصولات مشابه دستمال جیر دستمال میکروفایبر سطوح دستمال شیشه دستمال جادویی کوچک دستمال جیر خودرو پرسان «Special car napkin» دستمال جیر خودرو [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *