مراقبت های دوران بارداری

بارداری را می توان مهمترین دوره زندگی هر مادری دانست. در این زمان، تمام کار ها و فعالیت های شما روی نوزاد تاثیر می گذارد، به همین دلیل مراقبت های دوران بارداری اهمیت بسزایی دارد.

در این دوره ساده ترین کارها نیز به چالشی بزرگ تبدیل می شوند. راهکار های زیر می تواند برای شما مفید باشد:

در دوران بارداری چه چیز هایی باید بخورم؟

تغذیه در بارداری تاثیر مستقیمی بر سلامت جنین دارد، زیرا جنین مواد مغذی و مورد نیاز خود را از این طریق تامین می کند. مواد خوراکی زیر را در رژیم غذایی خود قرار دهید:

  1. گوشت، مرغ، ماهی: این غذاها باید به خوبی پخته شوند، در غیر این صورت می توانند برای سلامت شما و جنین خطرناک باشند. ماهی هایی که دارای جیوه هستند مانند اره ماهی، تاج ماهی و … نیز برای خانم های باردار مناسب نیستند زیرا جیوه موجود در آن، می توانند به جنین آسیب برساند. توجه کنید که مصرف ماهی نباید بیشتر از دو یا سه وعده در هفته باشد.
  2. میوه و سبزیجات: میوه ها ویتامین مورد نیاز در زمان بارداری را تامین می کنند. میوه هایی مانند: پرتقال، زردآلو، آووکادو، موز و … سرشار از ویتامین هستند. میوه و سبزیجات را قبل از مصرف به خوبی شستشو دهید.
  3. لبنیات: روزانه حداقل ۴ وعده لبنیات بخورید؛ غذاهای لبنی کلسیم بدن شما و کودک را فراهم می کند. به هیچ عنوان از محصولات لبنی غیر پاستوریزه استفاده نکنید زیرا باکتری های موجود در آن می تواند منجر به عفونت شود.

تغذیه دوران بارداری

آیا در دوران بارداری میتوانم ورزش کنم؟

ورزش را باید به یک فعالیت روزانه تبدیل کرده و آن را به طور منظم انجام دهید. حداقل ۳۰ دقیقه ورزش کردن تاثیر بسزایی در سلامت روحی و جسمی شما داشته و موجب کاهش درد و سهولت در زایمان می شود. ورزش هایی از قبیل شنا و پیاده روی گزینه مناسبی برای این دوره هستند. از ورزش هایی مانند صخره نوردی، اسکی، فوتبال، بسکتبال و … دوری کنید.

توالت فرنگی یا ایرانی؟

در زمان بارداری برخی کارهای ساده نیز به امری دشوار تبدیل می شوند. استفاده از توالت ایرانی به خودی خود مشکلی ایجاد نمی کند ولی اگر در ناحیه پشت و یا زانو های خود احساس درد می کنید و یا شکم بزرگ و برجسته ای دارید بهتر است از توالت فرنگی استفاده کنید. همچنین اگر هنگام استفاده از توالت ایرانی و نشستن و برخاستن، تعادل خود را از دست می دهید، توصیه می کنیم از توالت فرنگی استفاده کنید.

رعایت بهداشت در هنگام استفاده از توالت فرنگی اهمیت بسیاری دارد. زیرا در این دوره سیستم ایمنی بدن مادر ضعیف شده و احتمال ابتلا به برخی عفونت ها و بیماری ها افزایش می یابد.

در صورتی که در مکان های عمومی مجبور به استفاده از توالت فرنگی بودید حتما از روکش توالت فرنگی استفاده کنید. شما می توانید این روکش ها را شرکت پرسان خریداری کنید.

شاید مطالعه ی مطلب خطرات توالت فرنگی برای پوست نیز برای شما مفید باشد.

آیا می توانم در دوران بارداری رانندگی کنم؟

رانندگی در زمان بارداری مشکلی ایجاد نمی کند. ولی اگر تهوع، سرگیجه و کمر درد دارید بهتر است دور رانندگی را خط بکشید. هنگام رانندگی حتما کمربند خود را ببندید. غیر فعال کردن Air bag یا کیسه هوا خودرو یکی از اشتباه های رایج مادران در زمان رانندگی است. استفاده از کیسه هوا نیز مانند کمربند ضروری است.

محصولات مرتبط:

روکش توالت فرنگی قابل حل در آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب جیبی ۳ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳۰ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۴۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

روکش توالت فرنگی ضد آب بسته ۴۰ عددی

محصولات مشابه روکش توالت فرنگی قابل حل در آب (۳ عددی) روکش توالت فرنگی ضد آب (۲۰ عددی) روکش توالت فرنگی قابل [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *