تمیز کردن نقره و طلا

نقره از آن دست زیورآلاتی است که علاوه بر زیبایی به خاطر قیمت مناسب و همچنین دوام خوب در بین خانم ها و حتی آقایان پر طرفدار است اما حتما تجربه کرده اید که فلز نقره پس از مدتی سیاه و کدر می شود و سفیدی خود را از دست می دهد. اگر زیور آلات شما کدر شده و درخشندگی و شفافیت خود را از دست داده اند زمان آن رسیده تا با روش هایی مناسب آن ها را تمیز کرده و درخشندگی و زیبایی روز اول را به آن ها برگردانید.

روش هایی که برای پاک کردن نقره سیاه شده در ادامه می خوانیم تنها مربوط به زیور آلات نیستند بلکه ظروف و وسایل نقره تزئینی را نیز می توانید با این روش ها به خوبی تمیز کنید.

روش هایی برای تمیز کردن نقره 

تمیز کردن نقره با سرکه

یک ظرف تمیز انتخاب کنید، زیور آلات خود را داخل آن قرار دهید و روی آن سرکه سفید بریزید تا روی آن را بپوشاند بسته به میزان کدر بودن آن مدت زمان قرار

رفتن نقره ها را کم یا زیاد کنید اگر خیلی کدر هستند اجازه دهید به مدت دو تا سه ساعت در محلول بمانند، پس از آن با استفاده از یک دستمال نازک و لطیف (دستمال جادویی اصل) آن را تمیز کنید.

تمیز کردن نقره با جوش شیرین

برای تمیزی بیشتر کمی آب و به میزان سه برا جوش شیرین اضافه کنید تا مخلوطی خمیر مانند بدست آید، نقره را خیس کنید و خمیر را با یک پارچه ی نرم و بدون پرز بر سطح نقره بکشید، سپس شسته و به خوبی خشک کنید.

در روش دیگر می توانید نصف فنجان سرکه را با دو قاشق جوش شیرین مخلوط کنید و زیورآلات خود را درون محلول قرار دهید اجازه دهید دو تا سه ساعت بماند و بعد با یک دستمال نرم بدون پرز آن را تمیز کنید.

تمیز کردن نقره با نوشابه

یک واحد آب را با سه واحد نوشابه ترکیب کنید و نقره جات خود را در آن قرار داده و سپس شست و شو دهید.

تمیز کردن نقره با مایع ظرفشویی

چند قطره مایع ظرفشویی را با آب گرم مخلوط کنید، یک دستمال جادویی اصل را به محلول آغشته و بر سطح نقره بکشید تا کدری آن از بین برود، سپس با آب سرد شسته و با یک پارچه نرم دیگر خشک کنید.

تمیز کردن نقره با خمیر دندان

خمیر دندان به همان اندازه که در تمیز کردن و از بین بردن جرم دندان ها موثر است در پاک کردن نقره هم خوب عمل می کند. مقداری خمیر دندان سفید (نه ژله ای) را روی نقره ی کدر شده بمالید و به آرامی با انگشت یا یک دستمال نرم به خوبی پخش کنید سپس با آب گرم شسته و با یک پارچه ی لطیف خشک کنید.

قبل از هر چیز لازم است بدانید که روش های گفته شده از بروز مجدد لکه ها جلوگیری نکرده و تنها برای تمیز کردن، مناسب هستند.

تمیز کردن طلا

علاوه بر نقره ممکن است طلاها و زیورآلات مروارید شما هم احتیاج به تمیز کردن داشته باشند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

تمیز کردن طلا

دستبندها، زنجیرها و گوشواره های طلا را با استفاده از چند قطره مایع ظرفشویی و آب گرم تمیز کنید، قطعات طلا را داخل محلول گذاشته و اجازه دهید حدود ۵ دقیقه خیس بخورند، سپس آن ها را بیرون آورده روی پارچه ی نرمی بگذارید و با استفاده از مسواک روی شکاف ها و حلقه ی زنجیر بکشید تا جرم ها از بین بروند سپس آن ها را مجدد با آب شسته و با یک پارچه ی بدون پرز خشک کنید.

تمیز کردن طلا

طرز تمیز کردن مروارید

مرواریدها چه طبیعی باشند و چه مصنوعی به سادگی می توانند درخشندگی خود را از دست بدهند و بایستی که آن ها را بسیار با احتیاط تمیز کنید.

نکته ی مهم: هرگز مروارید ها را خیس نکنید زیرا باعث آسیب پذیری بیشتر آن ها می شود. تمیز کردن مرواریدها را ابتدا با قرار دادن بر روی یک پارچه ی نرم آغاز کنید، یک براش آرایشی کوچک و تمیز را به مخلوطی از آب گرم و شامپو آغشته کرده و روی مرواریدها بچرخانید، در پایان یک پارچه ی مرطوب و تمیز را روی آن بکشید و اجازه دهید خشک شود.

اگر گردنبند مروارید شما به صورت رشته ای است از کشیدن آن خودداری کنید.

این روش برای پاک کردن عقیق و فیروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

تمیز کردن مروارید

چگونه به درستی از جواهرات خود مراقبت کنید؟

توجه داشته باشید که در هنگام شستن دست ها، تمیز کردن خانه و استفاده از محصولات بهداشتی مانند لوسیون ها، حلقه و زیور آلات را از دست درآورید تا باعث ایجاد خط و خش و ایجاد جرم بر روی آن نشود، فراموش نکنید که آن ها را در جای مطمئن قرار دهید.

هنگام شنا از جواهر و زیور آلاتی که همیشه همراه شما هستند استفاده نکنید زیرا کلر و آب نمک می تواند به آن ها آسیب وارد کند.

از زیورآلات نقره ی خود استفاده کنید، هر چه آن ها را کنار بگذارید احتمال کدر شدنشان بیشتر است.

برای تمیز کردن جواهرات می توانید از دستمال شیشه که علاوه بر تمیزی و براقیت بدون پرز نیز می باشد استفاده کنید.

برای خرید دستمال های جادویی و شیشه با لطافت بالا و بدون پرز اینجا کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی: چگونه ظروف استیل را برق بیندازیم؟

محصولات مرتبط:

دستمال پرسان اقتصادی

محصولات مشابه دستمال جادویی ورقه ای دستمال شیشه دستمال جادویی بزرگ دستمال پرسان پلاس دستمال جادویی کوچک دستمال جادویی اقتصادی «Economic magical [...]

اسفنج جادویی نانو

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش سفره یکبار مصرف دستمال میکروفایبر سطوح اسفنج جادویی «Magical Sponge» ابر جادویی نانو [...]

سفره یکبار مصرف کاغذی

محصولات مشابه دستمال پرسان اقتصادی کیسه چای و دمنوش کیسه زباله رولی دستمال میکروفایبر سطوح سفره یکبار مصرف «Disposable tablecloth» سفره های [...]

برای مشاهده ویدیوها می‌توانید به کانال آپارات ما مراجعه فرمایید.

به اینستاگرام ما بپیوندید: parsanpro@

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *